Masz swoją działalność gospodarczą i chcesz ją promować ulotki do jej promocji? Bardzo dobry pomysł, ale sama sucha informacja znaleziona w skrzynce (Czy skrzynka jest właściwym miejscem?) nie jest zachęcająca. Należy zadbać o odpowiednią konstrukcję ulotki, czyli o detale jej kompozycji.

Jak zaprojektować odpowiednią ulotkę?

Profesjonalny projekt ulotki powinien być tak skonstruowany aby zrealizować 4 cele

  1. Zwrócić uwagę Klienta na samą ulotkę i na to co jest napisane (pokazane)
  2. Zainteresować Klienta Twoim produktem (usługą)
  3. Wzbudzić chęć zakupu produktu (zamówienia usługi)
  4. Doprowadzić do konwersji. Zachęcić do akcji: kontaktu telefonicznego, wysłania e-maila, bezpośredniego zakupu, wypełnienia formularza, wejścia na stronę, zamówienia katalogu

Bardzo ważna jest sama treść wyrażana w grafice i tekście ulotki.
Sam tekst nie wystarczy, gdyż wygląda jak ogłoszenia parafialne i informuje tylko, co, kiedy i jak. Warto uzupełnić zdania dobrym zdjęciem a jeszcze lepiej specjalnie przygotowaną grafiką.

Większość ulotek reklamowych posiada dwie strony. Warto zastanowić się dokładnie w jaki sposób je zagospodarować. Front ulotki, czyli informacja zawarta na pierwszej stronie musi być jasna, czytelna, pokazywać oferowany produkt lub usługę, a tył ulotki powinien zawierać informacje kontaktowe i zaproszenie po więcej szczegółów na stronę internetową lub do punktu stacjonarnego. Bardzo ważna jest analiza sposobu czytania informacji. Ludzie czytają od strony lewej do prawej w kształcie litery „Z”. Najważniejsze hasło powinno się znaleźć na górze, grafika w centrum ulotki, a podsumowanie na samym dole. Układ ten spowoduje, że klient zwróci uwagę na najważniejszy przekaz.

Rodzaj czcionki także charakteryzuje usługi lub produkty. Reklamując park rozrywki dla dzieci lub odzież dziecięcą warto zmienić czcionkę na duże i pękate litery kojarzone z przedszkolami. W przypadku promowania księgarni lepiej sprawdza się czcionka imitująca pismo ręczne lekko pochylone, czyli kursywa.
Grafika, tekst i ich formy informują w pierwszym kontakcie klienta, czego dotyczy reklama oraz tworzą pierwsze wrażenie. Odpowiednia kompozycja i przekaz muszą wzbudzić emocje, które zdecydują za klienta. Nigdy nie ma drugiej okazji, aby zrobić pierwsze wrażenie.

Warto powierzyć projekt ulotki profesjonalnej agencji reklamowej.
W tym miejscu polecamy swoje usługi. Posiadamy 25 lat doświadczenia w projektowaniu ulotek. Wykonaliśmy tysiące efektownych projektów, które skutecznie zainteresowały potencjalnych Klientów oferowanymi usługami i produktami.